blijf op de hoogte

3 redenen om een marketingbureau in te schakelen

Marketingbureau inschakelen
4 minuten

Als je wil dat iets goed gedaan wordt, doe je het beter zelf. Het geldt misschien op vele vlakken, maar niet op vlak van marketing. Uitbesteden is niet altijd de beste oplossing, er zijn situaties waarin een in-house marketeer soms meer wonderen kan verrichten dan een marketingbureau.

Maar als het gaat om het opvolgen van meer algemene zaken, kan een marketing agency je vaak op de goede weg helpen. Wij geven je 3 redenen om een marketingbureau in te schakelen.

Een marketingbureau bezit meer kennis en ervaring

Ervaring met het opzetten en uitvoeren van marketing strategieën en campagnes.

Stel jezelf even de volgende situatie voor: er is een ongelooflijke stijging van het verkeer op je website. Dat is alleen maar positief, zou je denken, alleen heb je geen flauw idee waar dit eigenlijk vandaan komt. En als je niet weet wat leidt tot die verkeersstijging, kan je er ook niet extra op inzetten om er meer voordeel uit te halen.

Als je met een marketingbureau werkt, gebeurt dit niet. Ze weten perfect welke cijfers ze moeten opvolgen en wat de cijfers achter de cijfers betekenen. Bovendien kan hun ervaring met soortgelijke bedrijven heel wat nuttige kennis opleveren over wat de juiste campagnes voor je kunnen betekenen. Met andere woorden: de noodgedwongen testfase die altijd bij marketing komt kijken, is voor een deel al voor je uitgevoerd.

State of the art technologie

Het internet ontwikkelt zich razendsnel en digitale marketing wordt meegezogen in deze stroomversnelling. Het is niet eenvoudig om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en veranderingen, maar een marketing agency doet dit in jouw plaats.

Als je er zeker van wil zijn dat je de markt op de voet kan volgen, kan hun hulp een grote meerwaarde zijn.  

Een perspectief van buitenaf

Het is soms griezelig om een sprong in het diepe te wagen en om te investeren in nieuwe zaken. Een marketingbureau kan je adviseren over risico’s, maar net zo goed over trends waarbij je de boot niet mag missen.

Soms is er de visie van een buitenstaander nodig om jarenlange gewoontes om te gooien en te verbeteren. Van het aanmaken en opvolgen van sociale media tot het herschrijven van bepaalde content: een nieuw en helder perspectief kan het verschil maken.

Sterk team

Er staat een team achter je dat goed opgeleid is en meestal al een paar jaartjes ervaring heeft in de sector. Het is belangrijk om medewerkers te hebben die je kan vertrouwen: zoek dan ook een bureau waarbij je je goed voelt en waarmee je op één lijn staat.

Betere sales

Het kan best dat je een salesteam hebt dat keihard werkt, maar toch te weinig resultaat boekt. Hoe zou dat kunnen komen?

Een mogelijke verklaring: je marketing brengt te weinig kwalitatieve prospecten of leads op. De mensen die de sales benaderen, zijn nog niet helemaal klaar voor een aankoop. Kan een marketingbureau dat in een vingerknip voor je oplossen? Nee.

Wat je wel kan doen, is een consultatie aanvragen bij een marketing agency. Zij kunnen je huidige marketing analyseren en hun vinger op de wonde leggen. Marketing is echter een proces waarin je moet investeren: er moeten verbeteringen doorgevoerd worden, getest, resultaten gemeten, wie weet zelfs helemaal opnieuw begonnen worden.

Met een marketingbureau beperk je de onzekerheden gelukkig tot een minimum. Nog steeds moet je een tijdje geduldig afwachten voor de resultaten zich laten kennen, maar dat er resultaten zullen zijn, is een garantie. Door goede marketing zullen de sales kwalitatieve leads ontvangen, die de verkoopcijfers enkel ten goede kunnen komen.

Dit is hét moment om in digitale marketing te investeren

Zoals al gezegd is de digitale wereld voortdurend in verandering en moet je bijna als een kip zonder kop alle evoluties opvolgen. Je kan jezelf vragen of het wel de juiste investering is voor je bedrijf. Misschien ben je helemaal niet zo actief online. Heeft dit dan allemaal wel zin?

Absoluut. Goede online marketing zorgt ervoor dat de juiste mensen naar je website worden geleid. Dat betekent dat veel meer potentiële klanten in contact met je komen, zelfs al heb je een bedrijf dat zich helemaal niet in de digitale wereld profileert.

Er zijn allerlei kleine kneepjes van het vak die deze mensen naar je toetrekken. Rekening houden met de algoritmes van zoekmachines, een knop om een offerte aan te vragen op de juiste plek en in de juiste kleur op je website zetten opdat die meer zou opleveren? Het klinkt allemaal zo kleinschalig en bizar, maar het heeft gigantische effecten op jouw bedrijf. En een marketingbureau weet precies hoe ze dit voor elkaar kunnen krijgen.

Heb je zelf niet de tijd of middelen om intensief te investeren in kennis? Dan kan een marketingbureau zeker een oplossing bieden. Geniet van de expertise van mensen die elke dag in het werkveld staan en de resultaten die ze je kunnen opleveren.

marketing assessment
marketing assessment
marketing assessment
marketing assessment
marketing assessment