blijf op de hoogte

Laat ons helpen om je baas te overtuigen met 5 argumenten

Laat ons helpen je baas te overtuigen
4 minuten

Een leidinggevende overtuigen van een flinke investering is allesbehalve makkelijk. Zelf geloof je in de kracht van inbound marketing en ben je ervan overtuigd dat deze methodologie een positieve impact zal hebben op jullie bedrijf. Dit is de innovatie die jullie nodig hebben!

Om je baas van deze mening te overtuigen, zal je met goede redenen op de proppen moeten komen. Deze 5 argumenten helpen je om je baas te overtuigen van inbound!

1) Inkomsten en winsten stijgen door de efficiëntie die met inbound marketing worden geïmplementeerd

Maak kennis met een grote frustratie bij leidinggevenden: onnodige kosten die helaas flink kunnen oplopen. Bij inbound marketing is dit verleden tijd, want je meet je resultaten en volgt ze grondig op. Zo ben je voortdurend op de hoogte van hoe je jouw tijd en geld spendeert.

Van landingspagina’s met de hoogste bezoeker-naar-leadconversie, de e-mailcampagnes die het meeste uitschrijvingen veroorzaken of welke pagina op je website het meest uitgebreid wordt gelezen: met de juiste marketing software bestaan er geen geheimen meer voor jou.

Uit duidelijke cijfers kan je duidelijke conclusies trekken: door pagina’s en campagnes die slecht presteren te elimineren en aan te passen en te leren uit je populaire campagnes, zorg je ervoor dat het marketingbudget zo efficiënt mogelijk wordt gespendeerd.

2) Inbound marketing heeft talloze voordelen tegenover traditionele marketing.

Een essentieel verschil tussen inbound en outbound marketing, is dat alle processen die je in kaart brengt en alle content die je ontwikkelt, in je eigen bezit is. Bij outbound huur je reclame die meteen verdwijnt zodra je de geldkraan toedraait. Radiospots of online advertenties: ze leveren je enkel leads op tijdens de campagne. Bij inbound blijven je inspanningen bestaan en blijf je leads aantrekken, ook nadat de campagne is stopgezet.

Denk ook eens aan de financiële impact die dit heeft. Door voortdurend advertentieruimte te moeten huren heb je steeds een grote kost die niet elke keer even veel leads oplevert. Door zelf content te creëren heb je niet alleen een eenmalige kost, bijvoorbeeld per blogpost, maar deze kosten zullen ook een pak lager liggen dan wanneer je marketingruimte moet huren.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat traditionele marketingelementen geen onderdeel meer mogen uitmaken van je marketingmix. Het budget dat ze opslorpen, hoort echter veel lager te liggen.

3) Dit is het juiste moment om voor inbound te kiezen.

Inbound marketing zorgt voor een snellere, betere en ronduit meer effectieve leadgeneratie. Door de content, systemen en methodologieën die je ontwikkelt, zorg je voor waarde die ook op lange termijn winst oplevert.

Dit kost tijd. Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk winst kan maken met deze methode, kan je maar beter zo snel mogelijk de sprong wagen. Hoe sneller je kan beginnen, hoe sneller je opbrengsten kan genereren.

Hoe sneller en beter je bouwt aan een inbound website, hoe meer kans je hebt om een financieel minder goede periode te overbruggen met de geleverde inspanningen.

En vergis je niet: je bent niet het eerste Belgische bedrijf dat inbound marketing overweegt. Na een groot succes in de USA, verovert deze methode ook de rest van de wereld. Traditionele marketingtechnieken worden steeds meer afgeweerd door potentiële klanten. Ook online worden consumenten steeds voorzichtiger. De enige juiste oplossing is om als bedrijf gehoor te geven aan deze bedenkingen en nieuwe noden, door klanten aan te trekken op de manier die ze verkiezen en wanneer ze het willen.

Dit is het moment om op de kar te springen en een pionier te worden in je vakgebied.

4) Met de content die we creëren kunnen we ons profileren als een bron van kennis en expertise.

Mensen zullen altijd vragen hebben. Die vragen kan jij beantwoorden in je blogposts, whitepapers, e-books, noem maar op. Er is zo veel kennis door te geven over je industrie dat het een zonde zou zijn om die niet te delen met anderen.

Je kan de bezorgdheden of problemen van je klanten en sector aankaarten. Je kan het hebben over trends, vernieuwingen, innovatieve ideeën. Op die manier kan je je profileren als een expert in je vakgebied, wat gegarandeerd vertrouwen oplevert.

Bovendien zorg je voor positieve branding! Je kan een persoonlijke noot aanbrengen in alles wat je publiceert, de ziel van jullie bedrijf leggen in de gecreëerde content. Mensen communiceren graag met mensen en dit is je kans om te laten zien dat jullie geen robots zijn.

5) Met inbound marketing kunnen we meer en beter leads aantrekken.

Door in te zetten op inbound marketing trek je leads aan van hoge kwaliteit. Bezoekers worden aangetrokken door je website, omdat daar iets aangeboden wordt waar ze naar op zoek zijn. Leads worden gestimuleerd om verder te gaan in het aankoopproces, maar enkel als ze daar klaar voor zijn. Op die manier groeit het vertrouwen én je klantenbestand.

Terwijl het bij outbound technieken veel moeilijker is om een afgebakend doelpubliek te bereiken, richt je je bij inbound op je ideale klant. Dat je met inbound meer leads aantrekt, lezen we in een rapport van Hubspot: gemiddeld 34%, tegenover 22% uit outbound marketing.

Daarbovenop is het verwerven van leads ook een pak goedkoper. Gemiddeld kost een lead bij inbound marketing 62% minder dan bij traditionele marketing. Ongelooflijk, toch?

Je baas overtuigen van inbound marketing

Deze argumenten kunnen je goed op weg helpen voor een constructief gesprek. Zorg dat je goed voorbereid bent: een leidinggevende wil niet enkel de theorie horen, maar wil ook harde cijfers zien. 

Jij bent in ieder geval al overtuigd. Nu je baas nog!

30 leadgeneratietips
30 leadgeneratietips
30 leadgeneratietips
30 leadgeneratietips
30 leadgeneratietips